Általános szerződési feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) a Kult – Óra Kulturális Művészeti Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaságot (továbbiakban Szolgáltató/Eladó), valamint a Fogyasztót/Megrendelőt/Vásárlót (továbbiakban Ügyfél) érintő jogokat és kötelezettségeket tartalmazza a Szolgáltató alábbi címeken elérhető webhelyein (továbbiakban Honlapokon) nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokra vonatkozóan:

https://kultora.hu

https://www.facebook.com/kultorapiheno

https://www.instagram.com/kultorapiheno

Jelen szabályzat 2022. január 1 – jétől visszavonásig érvényes. Szolgáltató fenntartja jogát, hogy jelen szabályzatot előzetes bejelentés nélkül, egyoldalúan módosíthatja. A mindenkor hatályos ÁSZF a https://kultora.hu oldalon megtalálható. Felhasználó elfogadja, hogy a Honlapok használata során rá nézve a jelen ÁSZF rendelkezései automatikusan érvényesek.

 

  1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

Szolgáltató Magyarországon bejegyzett vállalkozás, a Honlapokon kezdeményezett megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, a szerződés nyelve a magyar.

Jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, ügyletre, amely a Honlapokon található elektronikus áruházon keresztül történik.

A Honlapokon történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs tartalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.) szabályozza.

Az ÁSZF 2022.01.01-jétől visszavonásig érvényes.

 

  1. FELEK

 

SZOLGÁLATÓ, A HONLAPOK ÜZEMELTETŐJE:

Név:  Kult-Óra Kulturális Művészeti Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Cím:  1213 Budapest, Posztó u. 5/b.

Telephely:  1088 Budapest, Gutenberg tér 3.

Adószám:  25178445-2-43

Cégjegyzékszám: 01-09-204370

E-mail:  info@kultora.hu

ÜGYFÉL:

Minden olyan természetes személy (magánszemély), megrendelő, vevő, viszonteladó, üzleti partner, illetve minden más szerződésen alapuló szerződéses jogviszonyú ügyfél, aki a Honlapokon kereskedelmi szolgáltatást vesz igénybe.

 

  1. A KERESKEDELMI SZOLGÁLTATÁS TÁRGYA

 

  • Szolgáltató workshopokat (szolgáltatásokat), tanfolyamokat (egyes esetekben digitális formában is), kulturális programokat, művészeti alkotásokat, kézműves termékeket, ezek elkészítéséhez szükséges alapanyagokat, valamint könyvesboltjából könyveket értékesít az Ügyfeleknek. Ezen szolgáltatások és termékek értékesítését boltján kívül a Honlapokon, mint internetes csatornákon keresztül végzi.
  • Ügyfél a termékek, szolgáltatások megrendelésével elfogadja, hogy ezeket szerzői jogok védik. Ügyfél tudomásul veszi, hogy a digitális tananyagok hobbi célú használatra készültek, azokat az Ügyfél kizárólag személyesen veheti igénybe. A digitális tananyagok és az azokból származó nyomtatványok bármely részletének harmadik félnek való átadása, megosztása, másolása, sokszorosítása, valamint bármilyen üzleti célú felhasználása tilos.  Ügyfél a megrendeléssel elfogadja továbbá, hogy a Honlapokon megjelenő blogbejegyzések, cikkek, szövegek, képleírások, fényképek, egyéb tartalmi és formai elemek a Kult-Óra Kft tulajdonában álló, szerzői jog által védett elemek, melyek használatára és felhasználására a Kult-Óra Kft jogosult. Fentiek megszegése jogi következményeket von maga után.
  • A Honlapokon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azok kizárólag tájékoztató jellegűek, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
  • A digitális termékek megvásárlásával Ügyfél tudomásul veszi, hogy a termékek átvételéhez és használatához saját e-mail címre, számítógépre vagy okos – eszközre, internetkapcsolatra, pdf fájl olvasására és videó lejátszására alkalmas szoftverre esetenként nyomtatóra van szükség, ezek meglétéről Ügyfél gondoskodik.
  • Ügyfél tudomásul veszi, hogy Honlapok a Szolgáltató kizárólagos tulajdonát képezik, így jogosult felülvizsgálni és eltávolítani az ott megjelenő sértő üzeneteket, úgymint trágár, lealacsonyító, kirekesztő (etnikai, nemzeti, vallási, nemi, szexuális hovatartozás, egyéb társadalmi csoporthoz való tartozás), illetve a Kult-Óra Kft jó hírnevét csorbító, versenytársakat népszerűsítő tartalmakat.
  • A Kult-Óra webáruházában történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges.
  • A Kult-Óra webáruház szolgáltatásai elérhetőek minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is. Azonban egyes szolgáltatások regisztrációhoz, majd belépéshez kötöttek, melyre az ÁSZF – ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.
  • Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
  • Ügyfél tudomásul veszi, hogy a workshopok alatt elkészített, de el nem vitt tárgyakat Szolgáltató 90 napig őrzi, ez idő alatt Szolgáltató Ügyfelet értesíti a nála lévő tárgy elviteléről. Amennyiben Ügyfél ezek után sem viszi el a terméket, úgy az 90 nap után automatikusan a Szolgáltató tulajdonába kerül.

 

  1. JELENTKEZÉS, BEIRATKOZÁS FOGLALKOZÁSOKRA, RENDEZVÉNYEKRE

 

A Honlapokon közzétett jelenléti foglalkozásokra a Honlapok egyes oldalaiba integrált űrlapok kitöltésével lehet regisztrálni. A jelentkezési lap kitöltésével Ügyfél elfogadja az ÁSZF érvényességét.

Minden jelentkezési lap csak az adott időpontban meghirdetett foglalkozásra, workshopra, programra vonatkozik, a megadott helyszínen és feltételekkel. A jelentkezési lapon az Ügyfél megadja a nevét, telefonszámát, e-mail címét, számlázási nevét, címét, cég esetében adószámát. Szolgáltató a jelentkezési lap beérkezése után mielőbb, de legkésőbb 2 munkanapon belül e- mailben visszaigazolást küld Ügyfél részére, melyben tájékoztatja a szabad helyekről, a befizetés módjáról, határidejéről.

A foglalkozásokra, programokra a helyfoglalás a teljes összeg befizetése után válik véglegessé. Részletfizetésre csak előzetes egyeztetéssel, személyes elbírálással van lehetőség.

A kulturális rendezvények, workshopok, tanfolyami csoportok létszáma a befizetések sorrendjében telik meg. Lehetséges a rendezvény előtt a helyszínen, a Kult-Óra Könyvesboltjában is fizetni, ebben az esetben számolni kell azzal, hogy a legkorábbi befizetések előnyt élveznek, így Szolgáltató nem köteles Ügyfél  számára helyet fenntartani.

 

  1. REGISZTRÁCIÓ

A regisztráció a weboldal felső főmenüjéből a Bejelentkezés/Regisztráció kezelőpanelen érhető el.

Az oldal megnyitása után lehetséges bejelentkezni, illetve regisztrálni, egy szabadon választható felhasználónévvel, érvényes e-mail címmel, egy választott jelszóval és egy biztonsági kérdés megválaszolásával. Így a vásárlói fiók azonnal létrejön és a sikeres regisztráció után a rendszer azonnali belépést engedélyez. A regisztrációról egy automatikus értesítő e-mail érkezik a megadott e-mail címre.

Regisztrálni lehet azonban vásárláskor is, a vásárlás befejezésével a pénztár menüpontban szükséges megadni a számlázási adatokat, ezalatt megjelenik a fiók létrehozása és itt a kis kockát kipipálva a fenti regisztrációs adatokat kell beírni, a művelet után automatikus értesítő e-mail érkezik a megadott e-mail címre.

Lehetőség van az elfelejtett jelszó megváltoztatására a Bejelentkezés/Regisztráció menüpontban. Az „Elfelejtett jelszó” kérdésre kattintva a felhasználó név, vagy e-mail cím megadását követően egy hivatkozást küldünk, melynek segítségével új jelszót lehet létrehozni e-mailen keresztül. Ehhez itt az „új jelszó igénylése” ablakra kell kattintani. Saját adatainak biztonsága érdekében minden esetben használjon nehezen kitalálható, biztonságos jelszavakat!

Az Ügyfél a Honlapokon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF és a Honlapon közzétett Adatvédelmi Nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadta, valamint hozzájárul az Adatvédelmi Nyilatkozatban foglalt adatkezeléshez.

Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó kárért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy pontatlanul és/vagy tévesen adja meg, illetve illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

 

  1. BELÉPÉS

A bejelentkezés panel mezőibe értelemszerűen be kell írni a felhasználó nevet, vagy az e-mail címet, amellyel a regisztráció történt és a hozzá tartozó jelszót, majd a bejelentkezés gombra kell kattintani. Itt egy pipával választható az Emlékezz rám opció, így a Honlapok megjegyzik és tárolják az Ügyfél jelszavát.

A korábban rögzített adatok megváltoztatására a bejelentkezés után a Fiókom menüpontban van lehetőség, ahol megtekinthetők a legutóbbi rendelések is. Szolgáltatót a regisztrált adatok Ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

 

  1. KIJELENTKEZÉS

A Honlapokról való kilépést a Fiókom menüpontból lehet elérni.

 

  1. A VÁSÁRLÁS FOLYAMATA

Ügyfél a Honlapokon feltüntetett aktuális feltételekkel vásárolja meg az adott terméket, vagy szolgáltatást. Ügyfél tudomásul veszi, hogy az általa megvásárolt termék esetleges jövőbeni akciója esetén számára kompenzáció, egyéb juttatás, kedvezmény nem jár.

A Honlapok termékkatalógusából, illetve workshop ajánlatából lehet összeállítani a kosár tartalmát. A kiválasztott termék, illetve szolgáltatás információs oldalán a vásárlandó áruk és szolgáltatások lényeges tulajdonságait, jellemzőit, funkcióit lehet megismerni, ezáltal megfelelnek a szerződésszerű teljesítés követelményeinek.

A vételár a termék mellett feltüntetett összeg, amely, ha nincs külön jelölve tartalmazza az általános forgalmi adót, nem tartalmazza azonban a kiszállítás költségét.

Szolgáltató fenntartja jogát arra nézve, hogy a Honlapokon elérhető termékek és szolgáltatások árát megváltoztassa, ezt a Honlapokon megjeleníti, de az árváltozás nem érinti a folyamatban lévő megrendeléseket.

Amennyiben Szolgáltató minden gondossága ellenére, (pl.: rendszerhiba miatt) téves ár kerül fel a Honlapra, különös tekintettel a nyilvánvaló eltérésre, pl.: 0, vagy 1 forint Szolgáltató nem köteles a hibás áron számlázni, felajánlhatja a helyes áron történő számlázást, melynek ismeretében Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

Szolgáltató Honlapjain regisztráció nélkül is lehet vásárolni, de az Ügyfél adataira vonatkozó mezők kitöltése szükséges. Amennyiben valamelyik mező hiányosan, vagy hibásan kerül kitöltésre, a program hibaüzenetet jelez. Az Ügyfél által tévesen, vagy hibásan megadott adatok miatti szállítási problémákért Szolgáltatót semminemű felelősség nem terheli.

A kiválasztott terméknél, illetve szolgáltatásnál szükséges megadni a kívánt mennyiséget, amennyiben az 1 darabtól eltér, mert ezt automatikusan felajánlja a rendszer. Majd a „kosárba teszem” gomb megnyomása után egy felugró ablakban láthatóvá válik a virtuális kosár tartalma, ahol, ha szükséges törölhető az eddig kiválasztott termék, vagy szolgáltatás. Amennyiben az Ügyfél további termékeket szeretne a kosarába tenni, úgy a „vásárlás folytatása” opciót választja. A „kosár megtekintése” lehetőségnél mód van a termékek, vagy szolgáltatások mennyiségének megváltoztatására, illetve – amennyiben az Ügyfél rendelkezik kuponnal – a kuponkód megadásával a kupon beváltására. Ha a darabszám változtatásra került, megjelenik a „kosár frissítése” gomb, amire rá kell kattintani. Az oldal alján már látható a kosár részösszege, amely a termékek, vagy szolgáltatások árát tartalmazza, valamint a választható szállítási módokat. Innen a „tovább a pénztárhoz” gombbal lehet folytatni a rendelés menetét.

A pénztár oldalon szükséges megadni a számlázási adatokat, valamint az Ügyfél telefonszámát és e-mail címét. Abban az esetben ha a szállítási cím nem egyezik meg a számlázási címmel, akkor ezt a „szállítás másik címre?” mezőbe tett kattintással lehet jelezni, majd a felugró ablakban a megfelelő mezőket kell kitölteni. Utána a „következő” gombra kell kattintani.

A rendelés tartalma alatt megjelenik a virtuális kosár tartalma, a szállítási módozatok kiválasztása után a fizetési mód kijelölése következik. Ezen az oldalon Ügyfél ellenőrizheti a megadott adatokat, ha rendben találja azokat, akkor az „elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételeket”, valamint az „elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi Nyilatkozatot” kockákba kell kattintani, majd a „megrendelés elküldése” gombbal véglegesíthető a vásárlás. Ha a két kockát nem pipálja ki, úgy a program nem engedi elküldeni a megrendelést. Amennyiben Ügyfél a rendelés adataiban hibát talál, úgy visszatérhet a kosárhoz.

Sikeres megrendelés esetén a kosár tartalma üres állapotba kerül, a Honlapokon megjelenik a sikeres rendelést megköszönő oldal, ahol az Ügyfél által leadott rendelés adatait lehet látni, ezzel egyidejűleg Szolgáltató egy automatikus e-mailben visszaigazolja a vásárlás során megadott adatokat, a rendelés azonosítóját, dátumát, a megrendelt termékek vagy szolgáltatások mennyiségét, árát, a szállítási költséget, a fizetendő végösszeget, valamint a rendelés teljesítésének határidejét.

A webáruház kezelésével kapcsolatos kérdésekre információt az alábbi elérhetőségeken lehet kérni:

e-mailben:  info@kultora.hu

telefonon:  06-1-950-1966

 

  1. FIZETÉSI FELTÉTELEK

A webáruházban az Ügyfél az alábbi fizetési módok közül választhat: banki átutalás, személyes átvétel esetén bankkártya, illetve készpénz, utánvét,  továbbá a Barion biztonságos, elektronikus bankkártyás fizetés rendszere.

Banki utalás:

A megrendelés véglegesítése után Szolgáltató automatikus visszaigazoló e-mailt küld Ügyfélnek, melyben a rendelés adatain kívül szerepel a rendelés száma és Szolgáltató bankszámlaszáma. Az utalásnál a rendelésszámra kell hivatkozni. A rendelés teljesítése az utalás Szolgáltató számlájára való beérkezés után lehetséges.

Bankkártya, készpénz:

Ez a fizetési módozat a rendelés személyes átvétele esetében lehetséges. A rendelés összekészítése után Ügyfél e-mailben értesítést kap csomagja átvételi lehetőségéről. Rendelését a Kult-Óra Kft Könyvesboltjában, a 1088 Budapest, Gutenberg tér 3. címen veheti át, ahol bankkártyával, vagy készpénzzel fizethet.

Utánvét:

Az utánvétes fizetés csak és kizárólag a Szolgáltató Honlapjain található termékekre vonatkozik, szolgáltatásaira nem. Ügyfél ezt a lehetőséget 40.000,- azaz negyvenezer forint  bruttó rendelési értékig választhatja. Utánvétes csomag esetén a futárnál lehet fizetni, bankkártyával, illetve készpénzzel. Ennél a fizetési módozatnál a szállítmányozó cég kezelési költsége miatt + 600,- azaz hatszáz forint kerül felszámításra, mely összeg tartalmazza az általános forgalmi adót.

A szállítmányozó cég fenntartja a jogot fenti díjtételének megváltoztatására, így az árak Szolgáltatónál is módosulhatnak. A budapesti kiszállítású utánvétes fizetést nem terheli kezelési költség.

Barion elektronikus fizetés:

A bankkártyás fizetés a Barion biztonságos kártyás fizetési felületén történik. A rendelés folyamatában a fizetési lehetőségek közül a Bariont választva a „bankkártyás fizetés Barionnal” gombra kell kattintani. A fizetési mód kiválasztása után megjelenik a biztonságos bankkártya elfogadó felület. Ezen az oldalon Ügyfél megadja bankkártya adatait, melyek titkos adatok, a Szolgáltató ezekről nem értesül, a Barion rendszere az adatokat bizalmasan kezeli. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I1064/2013.

 

  1. SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK

Az Ügyfél által megrendelt szolgáltatásokat nem szükséges kiszállítani, hiszen ezek a Kult-Óra alkotóműhelyében és pihenőszobájában kerülnek megrendezésre. Az esetleges digitális formában megvásárolt workshopok, tanfolyamok, oktatóanyagok Ügyfél e-mail címére kerülnek kiküldésre a fizetés után, így értelemszerűen azokat sem terheli szállítási költség. Szolgáltató a fizikai termékek kiszállítását a rendelés véglegesítésétől számított 3 – 8 munkanapon belül teljesíti.

Amennyiben az Ügyfél a rendelést személyesen kívánja átvenni a Szolgáltató könyvesboltjában, akkor szállítási költség nem kerül felszámításra.

A Honlapon megrendelt termékeket Szolgáltató az Ügyfélnek e-mailben küldött rendelési visszaigazolásában szereplő helyszínen teljesíti. Budapest területén Szolgáltató saját eszközzel biztosítja a kiszállítást, melynek átalánydíja 600,- Ft, mely ár tartalmazza az általános forgalmi adót. 20.000,- azaz húszezer forint bruttó végösszegű rendelés esetében a kiszállítás ingyenes.

Budapest területén kívül, de Magyarország területén belül Szolgáltató a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag – Logisztikai Kft szolgáltatásait veszi igénybe, melynek ára 1.875,-  Ft/csomag, az ár tartalmazza az általános forgalmi adót. Amennyiben az Ügyfél által leadott rendelés bruttó végösszege a 20.000,-, azaz húszezer forintot meghaladja, a kiszállítás ingyenes. A szállítás a megrendelésben megadott szállítási címre történik, azonban a GLS Kft által fuvarozott csomagoknál lehetőség van a GLS csomagpontokon történő átvételre is, melyek helyét az alábbi linken lehet megtalálni: https://gls-group.eu/HU/hu/depo-csomagpont-kereses

Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja, azzal, hogy a változtatás a weboldalon történő megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

 

  1. ELÁLLÁS, GARANCIA, SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

 

  • Fogyasztó, aki szakmája, foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, jogosult a szerződéstől a termék átvételétől számított 14, azaz tizennégy napon belül elállni. Fogyasztó elállási jogával a Szolgáltatónak, a Szolgáltató postacímére küldött ajánlott, tértivevényes levélben, vagy az info@kultora.hu e-mail címre, e-mail útján, egyértelmű elállási nyilatkozatával élhet. Fogyasztó Elállási nyilatkozat mintát A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet mellékletében találja meg.
  • Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elálláshoz való jogát.
  • Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi Elállási nyilatkozatát Szolgáltatónak.
  • Szolgáltató haladéktalanul visszaigazolja Fogyasztó elállási nyilatkozatának beérkezését, bármelyik, fentebb leírt módon küldi is el.
  • Fogyasztó tudomásul veszi, hogy elállás esetén köteles a terméket becsomagolva, saját költségén visszajuttatni a Kult-Óra Kft részére. Szolgáltatónak utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. Szolgáltató a teljes árat, amennyiben nem sikerül külön megegyezni Fogyasztóval (árucsere, vagy egyéb kompenzáció, pl.: ajándékutalvány), 14, azaz tizennégy napon belül visszafizeti Fogyasztónak. Ugyanakkor Fogyasztó tudomásul veszi és elfogadja, hogy Szolgáltató jogosult a termék vételárát visszatartani, amíg a termék Szolgáltatóhoz meg nem érkezik.
  • Szolgáltató a vételárat, amennyiben az előre átutalással történt, banki átutalással fizeti vissza, arra a bankszámlára, amelyről a termék kifizetésre került. Bankkártyás fizetés esetén Fogyasztó által megadott bankszámlára történik a visszafizetés. Különleges esetekben, előre egyeztetett módon lehetőség van a készpénzes visszafizetésre is a Kult-Óra Kft Könyvesboltjában.
  • Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt bekövetkezett értékcsökkenést köteles megtéríteni Szolgáltatónak. Szolgáltató megtagadhatja a termék visszavételét, amennyiben Fogyasztó nem tudja azt az átvételnek megfelelő állapotban visszaadni, illetve egyértelműen a termék átvétele után bármilyen sérülés Fogyasztónak, vagy harmadik személynek felróhatóan keletkezett.
  • Felek megállapodnak, hogy az elállás érvényesítésével egymásnak okozott esetleges károkért kártérítési és kártalanítási kötelezettséggel nem tartoznak.
  • Szolgáltató a Honlapokon kínált termékeire garanciát vállal. Amennyiben Ügyfél hibás terméket kap (nyomdahibás könyv, sérült kézműves termék stb.), jogában áll a termék cseréjét kérni, amit Szolgáltató 15 napon belül igyekszik teljesíteni. Panaszát az info@kultora.hu e-mail címre szükséges küldenie, amire Szolgáltató 2, azaz kettő napon belül reagál. Ügyfél kérheti azonban a termék árának csökkentését abban az esetben, ha a terméket magánál tartja és a hibát fényképekkel bizonyítja és ezt a Szolgáltató e-mail címére elküldi. Ügyfél ragaszkodhat az eredeti termékhez, tekintettel egyediségére, ebben az esetben a termék javítása Szolgáltató költsége, de csak akkor, ha a termék sérülése nem az Ügyfél, vagy egy harmadik személy általi, nem rendeltetésszerű használat, vagy tárolás miatt következett be. Ilyenkor Szolgáltató a saját költségére kell biztosítsa a kicserélt, javított áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerése előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy cserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembehelyezését.
  • Ha a gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, az Ügyfél közvetlenül a gyártótól követelheti a tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint. A gyártó tartós adathordozón köteles jótállási nyilatkozatot tenni.
  • Szolgáltató élő, jelenléti szolgáltatásaira (workshopok, kulturális és egyéb rendezvények) garanciát vállal. Amennyiben Ügyfél a szolgáltatás minőségével nem elégedett, úgy 3, azaz három naptári napon belül írásbeli panasszal élhet Szolgáltató elérhetőségén, az info@kultora.hu e-mail címen, ebben az esetben a befizetett vételár 50 % -át visszaigényelheti. Három napon túli elállásnak helye nincs.
  • Események lemondása esetén Ügyfélnek legkésőbb a foglalkozás időpontja előtt 48 órával jeleznie kell, ha nem tud részt venni az eseményen. Ezt egy „lemondás” tárgyú e-mailben teheti meg az info@kultora.hu e-mail címre, mely levélben kötelező megadni az Ügyfél adatait és a rendezvényt. Más módon leadott lemondást (telefon, facebook, instagram stb.) Szolgáltató nem fogad el. Ha az Ügyfél a szolgáltatás kezdési időpontja előtt 48 órával nem jelzi lemondási szándékát, úgy azt Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni. Amennyiben Ügyfél időben jelezte távolmaradását az eredeti rendezvényről, úgy a férőhelyek függvényében a Kult-Óra Kft más rendezvényeire 90, azaz kilencven napon belül érvényesítheti korábbi jelentkezését egy alkalommal. Ha Ügyfél nem talál megfelelő szolgáltatást, úgy a befizetett ellenértéket Szolgáltató banki átutalással visszafizeti.
  • Szolgáltatónak joga van a meghirdetett workshopok, tanfolyamok, rendezvények időpontját egyoldalúan, de előzetes értesítés mellett átütemezni, vagy lemondani. Szolgáltató általi átütemezés, vagy lemondás esetén Ügyfél választhat a Szolgáltató által felajánlott újabb időpontok, vagy események közül, illetve választhatja a teljes összeg visszaigénylését is, melyet Szolgáltató a lemondás utáni 2, azaz kettő munkanapon belül átutalással teljesít.
  • A digitális termékekre Szolgáltató nem nyújt visszafizetési garanciát, de vásárlói reklamáció esetén a kifogást kivizsgálja, indokolt esetben termékmódosítást végez, vagy egyéb kompenzációt ajánl fel. Szolgáltató kizárja felelősségét az internetes hálózat esetleges műszaki hibáiból, az internetszolgáltató, vagy a felhasználó által használt kommunikációs eszközök esetleges meghibásodásából az Ügyfél által használt bármely szoftver, vagy program meghibásodásából vagy rendellenes működéséből, esetleges technikai meghibásodásokból eredő károk tekintetében.

 

  1. HIBÁS TELJESÍTÉS

A Ptk. 6:157. §-nak szabálya szerint Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

Szolgáltató nem teljesít hibásan azonban, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy ismernie kellett.

Hibás teljesítési vélelem, hogy Fogyasztó és Szolgáltató közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 1 éven belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve ha e a vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Szolgáltató fenti időtartamban csak abban az esetben tagadhatja meg szavatossági kötelezettségei teljesítését, ha bizonyítja, hogy a hiba a teljesítést követő ok miatt következett be, Fogyasztónak 1 éven belül semmit sem kell bizonyítania.

 

  1. KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG

Szolgáltató a termék esetleges hibájáért kellékszavatossági felelősséggel tartozik, ezt a felelősséget csak a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (gyártási hiba). Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet, választása szerint kérhet javítást, vagy cserét, kivéve, ha az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen.

Ügyfél jogosult az ellenszolgáltatás arányos leszállítását (árcsökkentés) igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha a Szolgáltató nem végezte el a kijavítást vagy cserélést, vagy elvégezte, de nem biztosította saját költségére a kicserélt áru visszavételét, megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét. Ügyfél abban az esetben is jogosult fenti tevékenységére, ha ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy Szolgáltató megpróbálta az áru szerződésszerűvé tételét, továbbá a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnal megszüntetését teszi indokolttá, vagy Szolgáltató nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy Szolgáltató ésszerű határidőn belül, vagy az Ügyfélnek okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

A termékszavatosság azt jelenti, hogy Szolgáltató által Ügyfélnek eladott ingó dolog (termék) hibája esetén Ügyfél követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy cserélje ki.

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

  • a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  • a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető, vagy;
  • a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Ügyfél a hiba felfedezése után köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 2 évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

 

  1.  PANASZKEZELÉS, ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

Ügyfél a Honlapokon elérhető termékekkel, szolgáltatásokkal, leadott megrendelésekkel kapcsolatos kérdése, észrevétele esetén a www.kultora.hu ügyfélszolgálatához fordulhat nyitvatartási időben az alábbi elérhetőségeken:

e-mail cím:                 info@kultora.hu

telefonszám:               06-1-950-1966

cím:                            Kult-Óra Kft Könyvesboltja   1088 Budapest, Gutenberg tér 3.

Szolgáltató célja az Ügyfél elégedettségének biztosítása a termékek értékesítése és a szolgáltatások nyújtása során. Amennyiben mégis bármilyen vitás kérdés merülne fel, Szolgáltató és Ügyfél is igyekszik azt békés úton rendezni.

Ügyfélnek a nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban lehetősége van panasztételre telefonon, e-mailben, személyesen, vagy postai úton is. A szóbeli panaszt Szolgáltató lehetősége szerint igyekszik azonnal kezelni, ha erre nincs mód, akkor jegyzőkönyvben rögzíti azt. Az írásban beérkezett panaszokat Szolgáltató 30 naptári napon belül bírálja el, majd az Ügyfél által megadott elérhetőségen írásban értesíti az eredményről.

 

  1. EGYÉB JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK

Amennyiben az Ügyfél és a Szolgáltató között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a felek közötti tárgyalások során nem rendeződik, az Ügyfél a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a testület eljárását. Továbbá fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testülethez is, melynek elérhetősége:

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület

1016 Budapest, Krisztina körút 99. III.310.

telefon:  06-1-488-2131

e-mail:   bekelteto.testulet@bkik.hu

Ügyfél panaszt tehet továbbá a fogyasztóvédelmi hatóságnál:

Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

1052 Budapest, Városház u. 7.

telefon:  06-1-450-2598

Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, valamint a Polgári Rendtartásról szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései szerint.

 

  1. VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK

Magyarország Alaptörvénye

  1. évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  2. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  3. évi C törvény – az elektronikus hírközlésről
  4. évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető felételeiről és egyes korlátairól
  5. évi CXIX. törvény – a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcím kezeléséről
  6. évi LXXVI. törvény – a szerzői jogról
  7. évi CLV. törvény – a fogyasztóvédelemről
  8. évi V. törvény – a Polgári Törvénykönyvről

45/2014 (II.26.) Kormányrendelet – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

19/2014 (IV.29.) NGM rendelet – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

 

Budapest, 2022.01.01.

https://kultora.hu

https://www.facebook.com/kultorapiheno

https://www.instagram.com/kultorapiheno

Jelen szabályzat 2022. január 1 – jétől visszavonásig érvényes. Szolgáltató fenntartja jogát, hogy jelen szabályzatot előzetes bejelentés nélkül, egyoldalúan módosíthatja. A mindenkor hatályos ÁSZF a https://kultora.hu oldalon megtalálható. Felhasználó elfogadja, hogy a Honlapok használata során rá nézve a jelen ÁSZF rendelkezései automatikusan érvényesek.

 

  1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

Szolgáltató Magyarországon bejegyzett vállalkozás, a Honlapokon kezdeményezett megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, a szerződés nyelve a magyar.

Jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, ügyletre, amely a Honlapokon található elektronikus áruházon keresztül történik.

A Honlapokon történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs tartalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.) szabályozza.

Az ÁSZF 2021.12.01-jétől visszavonásig érvényes.

 

  1. FELEK

 

SZOLGÁLATÓ, A HONLAPOK ÜZEMELTETŐJE:

Név:  Kult-Óra Kulturális Művészeti Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Cím:  1213 Budapest, Posztó u. 5/b.

Telephely:  1088 Budapest, Gutenberg tér 3.

Adószám:  25178445-2-43

Cégjegyzékszám: 01-09-204370

E-mail:  info@kultora.hu

ÜGYFÉL:

Minden olyan természetes személy (magánszemély), megrendelő, vevő, viszonteladó, üzleti partner, illetve minden más szerződésen alapuló szerződéses jogviszonyú ügyfél, aki a Honlapokon kereskedelmi szolgáltatást vesz igénybe.

 

  1. A KERESKEDELMI SZOLGÁLTATÁS TÁRGYA

 

  • Szolgáltató workshopokat (szolgáltatásokat), tanfolyamokat (egyes esetekben digitális formában is), kulturális programokat, művészeti alkotásokat, kézműves termékeket, ezek elkészítéséhez szükséges alapanyagokat, valamint könyvesboltjából könyveket értékesít az Ügyfeleknek. Ezen szolgáltatások és termékek értékesítését boltján kívül a Honlapokon, mint internetes csatornákon keresztül végzi.
  • Ügyfél a termékek, szolgáltatások megrendelésével elfogadja, hogy ezeket szerzői jogok védik. Ügyfél tudomásul veszi, hogy a digitális tananyagok hobbi célú használatra készültek, azokat az Ügyfél kizárólag személyesen veheti igénybe. A digitális tananyagok és az azokból származó nyomtatványok bármely részletének harmadik félnek való átadása, megosztása, másolása, sokszorosítása, valamint bármilyen üzleti célú felhasználása tilos.  Ügyfél a megrendeléssel elfogadja továbbá, hogy a Honlapokon megjelenő blogbejegyzések, cikkek, szövegek, képleírások, fényképek, egyéb tartalmi és formai elemek a Kult-Óra Kft tulajdonában álló, szerzői jog által védett elemek, melyek használatára és felhasználására a Kult-Óra Kft jogosult. Fentiek megszegése jogi következményeket von maga után.
  • A Honlapokon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azok kizárólag tájékoztató jellegűek, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
  • A digitális termékek megvásárlásával Ügyfél tudomásul veszi, hogy a termékek átvételéhez és használatához saját e-mail címre, számítógépre vagy okos – eszközre, internetkapcsolatra, pdf fájl olvasására és videó lejátszására alkalmas szoftverre esetenként nyomtatóra van szükség, ezek meglétéről Ügyfél gondoskodik.
  • Ügyfél tudomásul veszi, hogy Honlapok a Szolgáltató kizárólagos tulajdonát képezik, így jogosult felülvizsgálni és eltávolítani az ott megjelenő sértő üzeneteket, úgymint trágár, lealacsonyító, kirekesztő (etnikai, nemzeti, vallási, nemi, szexuális hovatartozás, egyéb társadalmi csoporthoz való tartozás), illetve a Kult-Óra Kft jó hírnevét csorbító, versenytársakat népszerűsítő tartalmakat.
  • A Kult-Óra webáruházában történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges.
  • A Kult-Óra webáruház szolgáltatásai elérhetőek minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is. Azonban egyes szolgáltatások regisztrációhoz, majd belépéshez kötöttek, melyre az ÁSZF – ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.
  • Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
  • Ügyfél tudomásul veszi, hogy a workshopok alatt elkészített, de el nem vitt tárgyakat Szolgáltató 90 napig őrzi, ez idő alatt Szolgáltató Ügyfelet értesíti a nála lévő tárgy elviteléről. Amennyiben Ügyfél ezek után sem viszi el a terméket, úgy az 90 nap után automatikusan a Szolgáltató tulajdonába kerül.

 

  1. JELENTKEZÉS, BEIRATKOZÁS FOGLALKOZÁSOKRA, RENDEZVÉNYEKRE

 

A Honlapokon közzétett jelenléti foglalkozásokra a Honlapok egyes oldalaiba integrált űrlapok kitöltésével lehet regisztrálni. A jelentkezési lap kitöltésével Ügyfél elfogadja az ÁSZF érvényességét.

Minden jelentkezési lap csak az adott időpontban meghirdetett foglalkozásra, workshopra, programra vonatkozik, a megadott helyszínen és feltételekkel. A jelentkezési lapon az Ügyfél megadja a nevét, telefonszámát, e-mail címét, számlázási nevét, címét, cég esetében adószámát. Szolgáltató a jelentkezési lap beérkezése után mielőbb, de legkésőbb 2 munkanapon belül e- mailben visszaigazolást küld Ügyfél részére, melyben tájékoztatja a szabad helyekről, a befizetés módjáról, határidejéről.

A foglalkozásokra, programokra a helyfoglalás a teljes összeg befizetése után válik véglegessé. Részletfizetésre csak előzetes egyeztetéssel, személyes elbírálással van lehetőség.

A kulturális rendezvények, workshopok, tanfolyami csoportok létszáma a befizetések sorrendjében telik meg. Lehetséges a rendezvény előtt a helyszínen, a Kult-Óra Könyvesboltjában is fizetni, ebben az esetben számolni kell azzal, hogy a legkorábbi befizetések előnyt élveznek, így Szolgáltató nem köteles Ügyfél  számára helyet fenntartani.

 

  1. REGISZTRÁCIÓ

A regisztráció a weboldal felső főmenüjéből a Bejelentkezés/Regisztráció kezelőpanelen érhető el.

Az oldal megnyitása után lehetséges bejelentkezni, illetve regisztrálni, egy szabadon választható felhasználónévvel, érvényes e-mail címmel, egy választott jelszóval és egy biztonsági kérdés megválaszolásával. Így a vásárlói fiók azonnal létrejön és a sikeres regisztráció után a rendszer azonnali belépést engedélyez. A regisztrációról egy automatikus értesítő e-mail érkezik a megadott e-mail címre.

Regisztrálni lehet azonban vásárláskor is, a vásárlás befejezésével a pénztár menüpontban szükséges megadni a számlázási adatokat, ezalatt megjelenik a fiók létrehozása és itt a kis kockát kipipálva a fenti regisztrációs adatokat kell beírni, a művelet után automatikus értesítő e-mail érkezik a megadott e-mail címre.

Lehetőség van az elfelejtett jelszó megváltoztatására a Bejelentkezés/Regisztráció menüpontban. Az „Elfelejtett jelszó” kérdésre kattintva a felhasználó név, vagy e-mail cím megadását követően egy hivatkozást küldünk, melynek segítségével új jelszót lehet létrehozni e-mailen keresztül. Ehhez itt az „új jelszó igénylése” ablakra kell kattintani. Saját adatainak biztonsága érdekében minden esetben használjon nehezen kitalálható, biztonságos jelszavakat!

Az Ügyfél a Honlapokon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF és a Honlapon közzétett Adatvédelmi Nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadta, valamint hozzájárul az Adatvédelmi Nyilatkozatban foglalt adatkezeléshez.

Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó kárért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy pontatlanul és/vagy tévesen adja meg, illetve illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

 

  1. BELÉPÉS

A bejelentkezés panel mezőibe értelemszerűen be kell írni a felhasználó nevet, vagy az e-mail címet, amellyel a regisztráció történt és a hozzá tartozó jelszót, majd a bejelentkezés gombra kell kattintani. Itt egy pipával választható az Emlékezz rám opció, így a Honlapok megjegyzik és tárolják az Ügyfél jelszavát.

A korábban rögzített adatok megváltoztatására a bejelentkezés után a Fiókom menüpontban van lehetőség, ahol megtekinthetők a legutóbbi rendelések is. Szolgáltatót a regisztrált adatok Ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

 

  1. KIJELENTKEZÉS

A Honlapokról való kilépést a Fiókom menüpontból lehet elérni.

 

  1. A VÁSÁRLÁS FOLYAMATA

Ügyfél a Honlapokon feltüntetett aktuális feltételekkel vásárolja meg az adott terméket, vagy szolgáltatást. Ügyfél tudomásul veszi, hogy az általa megvásárolt termék esetleges jövőbeni akciója esetén számára kompenzáció, egyéb juttatás, kedvezmény nem jár.

A Honlapok termékkatalógusából, illetve workshop ajánlatából lehet összeállítani a kosár tartalmát. A kiválasztott termék, illetve szolgáltatás információs oldalán a vásárlandó áruk és szolgáltatások lényeges tulajdonságait, jellemzőit, funkcióit lehet megismerni, ezáltal megfelelnek a szerződésszerű teljesítés követelményeinek.

A vételár a termék mellett feltüntetett összeg, amely, ha nincs külön jelölve tartalmazza az általános forgalmi adót, nem tartalmazza azonban a kiszállítás költségét.

Szolgáltató fenntartja jogát arra nézve, hogy a Honlapokon elérhető termékek és szolgáltatások árát megváltoztassa, ezt a Honlapokon megjeleníti, de az árváltozás nem érinti a folyamatban lévő megrendeléseket.

Amennyiben Szolgáltató minden gondossága ellenére, (pl.: rendszerhiba miatt) téves ár kerül fel a Honlapra, különös tekintettel a nyilvánvaló eltérésre, pl.: 0, vagy 1 forint Szolgáltató nem köteles a hibás áron számlázni, felajánlhatja a helyes áron történő számlázást, melynek ismeretében Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

Szolgáltató Honlapjain regisztráció nélkül is lehet vásárolni, de az Ügyfél adataira vonatkozó mezők kitöltése szükséges. Amennyiben valamelyik mező hiányosan, vagy hibásan kerül kitöltésre, a program hibaüzenetet jelez. Az Ügyfél által tévesen, vagy hibásan megadott adatok miatti szállítási problémákért Szolgáltatót semminemű felelősség nem terheli.

A kiválasztott terméknél, illetve szolgáltatásnál szükséges megadni a kívánt mennyiséget, amennyiben az 1 darabtól eltér, mert ezt automatikusan felajánlja a rendszer. Majd a „kosárba teszem” gomb megnyomása után egy felugró ablakban láthatóvá válik a virtuális kosár tartalma, ahol, ha szükséges törölhető az eddig kiválasztott termék, vagy szolgáltatás. Amennyiben az Ügyfél további termékeket szeretne a kosarába tenni, úgy a „vásárlás folytatása” opciót választja. A „kosár megtekintése” lehetőségnél mód van a termékek, vagy szolgáltatások mennyiségének megváltoztatására, illetve – amennyiben az Ügyfél rendelkezik kuponnal – a kuponkód megadásával a kupon beváltására. Ha a darabszám változtatásra került, megjelenik a „kosár frissítése” gomb, amire rá kell kattintani. Az oldal alján már látható a kosár részösszege, amely a termékek, vagy szolgáltatások árát tartalmazza, valamint a választható szállítási módokat. Innen a „tovább a pénztárhoz” gombbal lehet folytatni a rendelés menetét.

A pénztár oldalon szükséges megadni a számlázási adatokat, valamint az Ügyfél telefonszámát és e-mail címét. Abban az esetben ha a szállítási cím nem egyezik meg a számlázási címmel, akkor ezt a „szállítás másik címre?” mezőbe tett kattintással lehet jelezni, majd a felugró ablakban a megfelelő mezőket kell kitölteni. Utána a „következő” gombra kell kattintani.

A rendelés tartalma alatt megjelenik a virtuális kosár tartalma, a szállítási módozatok kiválasztása után a fizetési mód kijelölése következik. Ezen az oldalon Ügyfél ellenőrizheti a megadott adatokat, ha rendben találja azokat, akkor az „elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételeket”, valamint az „elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi Nyilatkozatot” kockákba kell kattintani, majd a „megrendelés elküldése” gombbal véglegesíthető a vásárlás. Ha a két kockát nem pipálja ki, úgy a program nem engedi elküldeni a megrendelést. Amennyiben Ügyfél a rendelés adataiban hibát talál, úgy visszatérhet a kosárhoz.

Sikeres megrendelés esetén a kosár tartalma üres állapotba kerül, a Honlapokon megjelenik a sikeres rendelést megköszönő oldal, ahol az Ügyfél által leadott rendelés adatait lehet látni, ezzel egyidejűleg Szolgáltató egy automatikus e-mailben visszaigazolja a vásárlás során megadott adatokat, a rendelés azonosítóját, dátumát, a megrendelt termékek vagy szolgáltatások mennyiségét, árát, a szállítási költséget, a fizetendő végösszeget, valamint a rendelés teljesítésének határidejét.

A webáruház kezelésével kapcsolatos kérdésekre információt az alábbi elérhetőségeken lehet kérni:

e-mailben:  info@kultora.hu

telefonon:  06-1-950-1966

 

  1. FIZETÉSI FELTÉTELEK

A webáruházban az Ügyfél az alábbi fizetési módok közül választhat: banki átutalás, személyes átvétel esetén bankkártya, illetve készpénz, utánvét,  továbbá a Barion biztonságos, elektronikus bankkártyás fizetés rendszere.

Banki utalás:

A megrendelés véglegesítése után Szolgáltató automatikus visszaigazoló e-mailt küld Ügyfélnek, melyben a rendelés adatain kívül szerepel a rendelés száma és Szolgáltató bankszámlaszáma. Az utalásnál a rendelésszámra kell hivatkozni. A rendelés teljesítése az utalás Szolgáltató számlájára való beérkezés után lehetséges.

Bankkártya, készpénz:

Ez a fizetési módozat a rendelés személyes átvétele esetében lehetséges. A rendelés összekészítése után Ügyfél e-mailben értesítést kap csomagja átvételi lehetőségéről. Rendelését a Kult-Óra Kft Könyvesboltjában, a 1088 Budapest, Gutenberg tér 3. címen veheti át, ahol bankkártyával, vagy készpénzzel fizethet.

Utánvét:

Az utánvétes fizetés csak és kizárólag a Szolgáltató Honlapjain található termékekre vonatkozik, szolgáltatásaira nem. Ügyfél ezt a lehetőséget 40.000,- azaz negyvenezer forint  bruttó rendelési értékig választhatja. Utánvétes csomag esetén a futárnál lehet fizetni, bankkártyával, illetve készpénzzel. Ennél a fizetési módozatnál a szállítmányozó cég kezelési költsége miatt + 600,- azaz hatszáz forint kerül felszámításra, mely összeg tartalmazza az általános forgalmi adót.

A szállítmányozó cég fenntartja a jogot fenti díjtételének megváltoztatására, így az árak Szolgáltatónál is módosulhatnak. A budapesti kiszállítású utánvétes fizetést nem terheli kezelési költség.

Barion elektronikus fizetés:

A bankkártyás fizetés a Barion biztonságos kártyás fizetési felületén történik. A rendelés folyamatában a fizetési lehetőségek közül a Bariont választva a „fizetés Barionnal” gombra kell kattintani. A fizetési mód kiválasztása után megjelenik a biztonságos bankkártya elfogadó felület. Ezen az oldalon Ügyfél megadja bankkártya adatait, melyek titkos adatok, a Szolgáltató ezekről nem értesül, a Barion rendszere az adatokat bizalmasan kezeli. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

 

  1. SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK

Az Ügyfél által megrendelt szolgáltatásokat nem szükséges kiszállítani, hiszen ezek a Kult-Óra alkotóműhelyében és pihenőszobájában kerülnek megrendezésre. Az esetleges digitális formában megvásárolt workshopok, tanfolyamok, oktatóanyagok Ügyfél e-mail címére kerülnek kiküldésre a fizetés után, így értelemszerűen azokat sem terheli szállítási költség.

Amennyiben az Ügyfél a rendelést személyesen kívánja átvenni a Szolgáltató könyvesboltjában, akkor szállítási költség nem kerül felszámításra.

A Honlapon megrendelt termékeket Szolgáltató az Ügyfélnek e-mailben küldött rendelési visszaigazolásában szereplő helyszínen teljesíti. Budapest területén Szolgáltató saját eszközzel biztosítja a kiszállítást, melynek átalánydíja 600,- Ft, mely ár tartalmazza az általános forgalmi adót. 20.000,- azaz húszezer forint bruttó végösszegű rendelés esetében a kiszállítás ingyenes.

Budapest területén kívül, de Magyarország területén belül Szolgáltató a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag – Logisztikai Kft szolgáltatásait veszi igénybe, melynek ára 1.875,-  Ft/csomag, az ár tartalmazza az általános forgalmi adót. Amennyiben az Ügyfél által leadott rendelés bruttó végösszege a 20.000,-, azaz húszezer forintot meghaladja, a kiszállítás ingyenes. A szállítás a megrendelésben megadott szállítási címre történik, azonban a GLS Kft által fuvarozott csomagoknál lehetőség van a GLS csomagpontokon történő átvételre is, melyek helyét az alábbi linken lehet megtalálni: https://gls-group.eu/HU/hu/depo-csomagpont-kereses

Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja, azzal, hogy a változtatás a weboldalon történő megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

 

  1. ELÁLLÁS, GARANCIA, SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

 

  • Fogyasztó, aki szakmája, foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, jogosult a szerződéstől a termék átvételétől számított 14, azaz tizennégy napon belül elállni. Fogyasztó elállási jogával a Szolgáltatónak, a Szolgáltató postacímére küldött ajánlott, tértivevényes levélben, vagy az info@kultora.hu e-mail címre, e-mail útján, egyértelmű elállási nyilatkozatával élhet. Fogyasztó Elállási nyilatkozat mintát A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet mellékletében találja meg.
  • Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elálláshoz való jogát.
  • Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi Elállási nyilatkozatát Szolgáltatónak.
  • Szolgáltató haladéktalanul visszaigazolja Fogyasztó elállási nyilatkozatának beérkezését, bármelyik, fentebb leírt módon küldi is el.
  • Fogyasztó tudomásul veszi, hogy elállás esetén köteles a terméket becsomagolva, saját költségén visszajuttatni a Kult-Óra Kft részére. Szolgáltatónak utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. Szolgáltató a teljes árat, amennyiben nem sikerül külön megegyezni Fogyasztóval (árucsere, vagy egyéb kompenzáció, pl.: ajándékutalvány), 14, azaz tizennégy napon belül visszafizeti Fogyasztónak. Ugyanakkor Fogyasztó tudomásul veszi és elfogadja, hogy Szolgáltató jogosult a termék vételárát visszatartani, amíg a termék Szolgáltatóhoz meg nem érkezik.
  • Szolgáltató a vételárat, amennyiben az előre átutalással történt, banki átutalással fizeti vissza, arra a bankszámlára, amelyről a termék kifizetésre került. Bankkártyás fizetés esetén Fogyasztó által megadott bankszámlára történik a visszafizetés. Különleges esetekben, előre egyeztetett módon lehetőség van a készpénzes visszafizetésre is a Kult-Óra Kft Könyvesboltjában.
  • Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt bekövetkezett értékcsökkenést köteles megtéríteni Szolgáltatónak. Szolgáltató megtagadhatja a termék visszavételét, amennyiben Fogyasztó nem tudja azt az átvételnek megfelelő állapotban visszaadni, illetve egyértelműen a termék átvétele után bármilyen sérülés Fogyasztónak, vagy harmadik személynek felróhatóan keletkezett.
  • Felek megállapodnak, hogy az elállás érvényesítésével egymásnak okozott esetleges károkért kártérítési és kártalanítási kötelezettséggel nem tartoznak.
  • Szolgáltató a Honlapokon kínált termékeire garanciát vállal. Amennyiben Ügyfél hibás terméket kap (nyomdahibás könyv, sérült kézműves termék stb.), jogában áll a termék cseréjét kérni, amit Szolgáltató 15 napon belül igyekszik teljesíteni. Panaszát az info@kultora.hu e-mail címre szükséges küldenie, amire Szolgáltató 2, azaz kettő napon belül reagál. Ügyfél kérheti azonban a termék árának csökkentését abban az esetben, ha a terméket magánál tartja és a hibát fényképekkel bizonyítja és ezt a Szolgáltató e-mail címére elküldi. Ügyfél ragaszkodhat az eredeti termékhez, tekintettel egyediségére, ebben az esetben a termék javítása Szolgáltató költsége, de csak akkor, ha a termék sérülése nem az Ügyfél, vagy egy harmadik személy általi, nem rendeltetésszerű használat, vagy tárolás miatt következett be. Ilyenkor Szolgáltató a saját költségére kell biztosítsa a kicserélt, javított áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerése előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy cserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembehelyezését.
  • Ha a gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, az Ügyfél közvetlenül a gyártótól követelheti a tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint. A gyártó tartós adathordozón köteles jótállási nyilatkozatot tenni.
  • Szolgáltató élő, jelenléti szolgáltatásaira (workshopok, kulturális és egyéb rendezvények) garanciát vállal. Amennyiben Ügyfél a szolgáltatás minőségével nem elégedett, úgy 3, azaz három naptári napon belül írásbeli panasszal élhet Szolgáltató elérhetőségén, az info@kultora.hu e-mail címen, ebben az esetben a befizetett vételár 50 % -át visszaigényelheti. Három napon túli elállásnak helye nincs.
  • Események lemondása esetén Ügyfélnek legkésőbb a foglalkozás időpontja előtt 48 órával jeleznie kell, ha nem tud részt venni az eseményen. Ezt egy „lemondás” tárgyú e-mailben teheti meg az info@kultora.hu e-mail címre, mely levélben kötelező megadni az Ügyfél adatait és a rendezvényt. Más módon leadott lemondást (telefon, facebook, instagram stb.) Szolgáltató nem fogad el. Ha az Ügyfél a szolgáltatás kezdési időpontja előtt 48 órával nem jelzi lemondási szándékát, úgy azt Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni. Amennyiben Ügyfél időben jelezte távolmaradását az eredeti rendezvényről, úgy a férőhelyek függvényében a Kult-Óra Kft más rendezvényeire 90, azaz kilencven napon belül érvényesítheti korábbi jelentkezését egy alkalommal. Ha Ügyfél nem talál megfelelő szolgáltatást, úgy a befizetett ellenértéket Szolgáltató banki átutalással visszafizeti.
  • Szolgáltatónak joga van a meghirdetett workshopok, tanfolyamok, rendezvények időpontját egyoldalúan, de előzetes értesítés mellett átütemezni, vagy lemondani. Szolgáltató általi átütemezés, vagy lemondás esetén Ügyfél választhat a Szolgáltató által felajánlott újabb időpontok, vagy események közül, illetve választhatja a teljes összeg visszaigénylését is, melyet Szolgáltató a lemondás utáni 2, azaz kettő munkanapon belül átutalással teljesít.
  • A digitális termékekre Szolgáltató nem nyújt visszafizetési garanciát, de vásárlói reklamáció esetén a kifogást kivizsgálja, indokolt esetben termékmódosítást végez, vagy egyéb kompenzációt ajánl fel. Szolgáltató kizárja felelősségét az internetes hálózat esetleges műszaki hibáiból, az internetszolgáltató, vagy a felhasználó által használt kommunikációs eszközök esetleges meghibásodásából az Ügyfél által használt bármely szoftver, vagy program meghibásodásából vagy rendellenes működéséből, esetleges technikai meghibásodásokból eredő károk tekintetében.

 

  1. HIBÁS TELJESÍTÉS

A Ptk. 6:157. §-nak szabálya szerint Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

Szolgáltató nem teljesít hibásan azonban, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy ismernie kellett.

Hibás teljesítési vélelem, hogy Fogyasztó és Szolgáltató közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 1 éven belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve ha e a vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Szolgáltató fenti időtartamban csak abban az esetben tagadhatja meg szavatossági kötelezettségei teljesítését, ha bizonyítja, hogy a hiba a teljesítést követő ok miatt következett be, Fogyasztónak 1 éven belül semmit sem kell bizonyítania.

 

  1. KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG

Szolgáltató a termék esetleges hibájáért kellékszavatossági felelősséggel tartozik, ezt a felelősséget csak a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (gyártási hiba). Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet, választása szerint kérhet javítást, vagy cserét, kivéve, ha az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen.

Ügyfél jogosult az ellenszolgáltatás arányos leszállítását (árcsökkentés) igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha a Szolgáltató nem végezte el a kijavítást vagy cserélést, vagy elvégezte, de nem biztosította saját költségére a kicserélt áru visszavételét, megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét. Ügyfél abban az esetben is jogosult fenti tevékenységére, ha ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy Szolgáltató megpróbálta az áru szerződésszerűvé tételét, továbbá a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnal megszüntetését teszi indokolttá, vagy Szolgáltató nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy Szolgáltató ésszerű határidőn belül, vagy az Ügyfélnek okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

A termékszavatosság azt jelenti, hogy Szolgáltató által Ügyfélnek eladott ingó dolog (termék) hibája esetén Ügyfél követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy cserélje ki.

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

  • a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  • a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető, vagy;
  • a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Ügyfél a hiba felfedezése után köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 2 évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

 

  1.  PANASZKEZELÉS, ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

Ügyfél a Honlapokon elérhető termékekkel, szolgáltatásokkal, leadott megrendelésekkel kapcsolatos kérdése, észrevétele esetén a www.kultora.hu ügyfélszolgálatához fordulhat nyitvatartási időben az alábbi elérhetőségeken:

e-mail cím:                 info@kultora.hu

telefonszám:               06-1-950-1966

cím:                            Kult-Óra Kft Könyvesboltja   1088 Budapest, Gutenberg tér 3.

Szolgáltató célja az Ügyfél elégedettségének biztosítása a termékek értékesítése és a szolgáltatások nyújtása során. Amennyiben mégis bármilyen vitás kérdés merülne fel, Szolgáltató és Ügyfél is igyekszik azt békés úton rendezni.

Ügyfélnek a nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban lehetősége van panasztételre telefonon, e-mailben, személyesen, vagy postai úton is. A szóbeli panaszt Szolgáltató lehetősége szerint igyekszik azonnal kezelni, ha erre nincs mód, akkor jegyzőkönyvben rögzíti azt. Az írásban beérkezett panaszokat Szolgáltató 30 naptári napon belül bírálja el, majd az Ügyfél által megadott elérhetőségen írásban értesíti az eredményről.

 

  1. EGYÉB JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK

Amennyiben az Ügyfél és a Szolgáltató között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a felek közötti tárgyalások során nem rendeződik, az Ügyfél a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a testület eljárását. Továbbá fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testülethez is, melynek elérhetősége:

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület

1016 Budapest, Krisztina körút 99. III.310.

telefon:  06-1-488-2131

e-mail:   bekelteto.testulet@bkik.hu

Ügyfél panaszt tehet továbbá a fogyasztóvédelmi hatóságnál:

Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

1052 Budapest, Városház u. 7.

telefon:  06-1-450-2598

Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, valamint a Polgári Rendtartásról szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései szerint.

 

  1. VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK

Magyarország Alaptörvénye

2001. évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

2003. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

2003. évi C törvény – az elektronikus hírközlésről

2008. évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető felételeiről és egyes korlátairól

1995. évi CXIX. törvény – a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcím kezeléséről

1999.évi LXXVI. törvény – a szerzői jogról

1997. évi CLV. törvény – a fogyasztóvédelemről

2013. évi V. törvény – a Polgári Törvénykönyvről

45/2014 (II.26.) Kormányrendelet – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

19/2014 (IV.29.) NGM rendelet – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

 

Budapest, 2022.01.01.

0
    0
    Kosarad
    Kosarad jelenleg üresVissza a webshopba